Team VenhoevenCS, René Kuiken en Martijn Al wint aanbesteding Sportcomplex Europapark

In opdracht van VenhoevenCS is door René Kuiken en Martijn Al een ontwerp gemaakt voor de landschappelijke inpassing van het nieuwe sportcomplex Europapark in Groningen. In het ontwerp sluit een terrassenlandschap vol aanleidingen voor sport en beweging naadloos aan op het sportgebouw.
Door het nieuw te bouwen sportgebouw zo compact mogelijk te maken wordt het aanliggende Helperpark vergroot. Het sportgebouw wordt vervolgens omringd door een sportief landschap van glooiende terrassen vol aanleidingen voor sport en beweging. De relatie tussen het gebouw en het park wordt nog eens versterkt middels een informele tribune die langs het multi-court en andere sportvoorzieningen loopt. Zo wordt het sportgebouw geen gebouw aan het park, maar een belangrijk onderdeel van het park.
Over het ontwerp van de buitenruimte zegt het juryrapport:‘Er vindt een goede landschappelijke inpassing plaats’ en ‘Het gehele visiegebied is aantrekkelijk ingericht. De verbinding tussen binnen en buiten is goed vormgegeven.’

Project: Sportcomplex Europapark, Groningen
Architect: VenhoevenCS
Impressies: 3d studio Prins
Projectteam buitenruimte: René Kuiken (stedenbouwkundige), Martijn Al (landschapsarchitect)
Status: Geselecteerd voor realisatie, start uitvoering voorjaar 2017

ProEXR File Description =Attributes= cameraAperture (float): 36 cameraFNumber (float): 8.00538 cameraFarClip (float): 1e+030 cameraFarRange (float): 100000 cameraFocalLength (float): 28.0188 cameraFov (float): 65.4354 cameraNearClip (float): 0 cameraNearRange (float): 0 cameraProjection (int): 0 cameraTargetDistance (float): 4169.52 cameraTransform (m44f): [{-0.69544, -0.703853, -7.45058e-008, -10618.5}, {-0.718584, 0.681184, 7.45058e-008, 5445.22}, {4.09782e-008, -0.201443, -1, 314.469}, {0, 0, 0, 1}] channels (chlist) compression (compression): Zip dataWindow (box2i): [0, 0, 3399, 2002] displayWindow (box2i): [0, 0, 3399, 2002] lineOrder (lineOrder): Increasing Y name (string): "" pixelAspectRatio (float): 1 screenWindowCenter (v2f): [0, 0] screenWindowWidth (float): 1 type (string): "scanlineimage" =Channels= A (half) B (half) G (half) R (half) VRayDiffuseFilter.B (half) VRayDiffuseFilter.G (half) VRayDiffuseFilter.R (half) VRayGlobalIllumination.B (half) VRayGlobalIllumination.G (half) VRayGlobalIllumination.R (half) VRayLighting.B (half) VRayLighting.G (half) VRayLighting.R (half) VRayRawReflection.B (half) VRayRawReflection.G (half) VRayRawReflection.R (half) VRayRawRefraction.B (half) VRayRawRefraction.G (half) VRayRawRefraction.R (half) VRayReflection.B (half) VRayReflection.G (half) VRayReflection.R (half) VRayRefraction.B (half) VRayRefraction.G (half) VRayRefraction.R (half) VRaySampleRate.B (half) VRaySampleRate.G (half) VRaySampleRate.R (half) VRaySelfIllumination.B (half) VRaySelfIllumination.G (half) VRaySelfIllumination.R (half) VRayShadows.B (half) VRayShadows.G (half) VRayShadows.R (half) VRaySpecular.B (half) VRaySpecular.G (half) VRaySpecular.R (half) VRayWireColor.B (half) VRayWireColor.G (half) VRayWireColor.R (half) Z (half)



Comments are closed.